Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2012

Δημήτρης Σκούφης : Τα πρώτα γενέθλια του Καλλικράτη στο νέο διευρυμένο δήμο Άργους - Μυκηνών

Το πρώτο έτος  λειτουργίας του νέου «Καλλικράτειου» Δήμου ‘Άργους-Μυκηνών και του νέου Δημοτικού Συμβουλίου  έδωσε πάμπολλα παραδείγματα διαρθρωτικών αδυναμιών της τοπικής αυτοδιοίκησης και του τοπικού πολιτικού συστήματος.
Και αυτό σε μια περίοδο  πολιτικής και διοικητικής ανεπάρκειας που ταλανίζει συνολικά τη χώρα και μάλιστα σε συνθήκες έντονης δημοσιονομικής κρίσης.
 Οι επίμονες προσπάθειες της Δημοτικής Αρχής να λειτουργήσει όλο αυτό το χρονικό διάστημα  με την γνωστή και ως μέθοδο « ΜΠΙΚΙΝΙ» -Δείχνοντας αυτά που ήθελε να δείξει και κρύβοντας όσα δεν θα ήθελε να φανούν- μάλλον δεν απέδωσε τα αναμενόμενα.
Μπορούμε να πούμε ότι συνολικά η μέχρι σήμερα λειτουργία του Δήμου -με  πιο χαρακτηριστική εκείνη  του Δημοτικού Συμβουλίου- εξ αιτίας της οποίας η  παράταξή μας αναγκάστηκε να αποχωρήσει αμέσως μετά την έναρξη της συνεδρίασης της 28-12-11- αναδεικνύει με αδιαμφισβήτητο τρόπο μια σειρά  από σοβαρά ελλείμματα που υπονομεύουν όχι μόνο  τις διοικητικές καινοτομίες του Καλλικράτη, αλλά  κυρίως την προοπτική δημιουργικής αντιμετώπισης των τοπικών προβλημάτων.
Αναλυτικότερα:
Νέοι θεσμοί για την ενίσχυση της τοπικής δημοκρατίας όπως η διαφάνεια και η καθημερινή λογοδοσία υπονομεύτηκαν πριν ακόμα λειτουργήσουν στο νέο Δήμο.
 Το Δημοτικό  μας Συμβούλιο απέτυχε ή δεν θέλησε να εκλέξει «Συμπαραστάτη του Δημότη», στερώντας έτσι τους δημότες από ένα χρήσιμο θεσμό για την αντιμετώπιση της κακοδιοίκησης.
 Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση συγχέεται και από το Δήμο μας (όπως και από πολλούς άλλους…) με μια απλή,  εντελώς πρόχειρη και ελλιπή τις περισσότερες φορές ανάρτηση κάποιων προσκλήσεων, αποφάσεων και γενικών πληροφοριών στο διαδικτυακό τόπο του νέου Δήμου, όταν  όχι μόνο απαιτείται από το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, αλλά και από την επιτακτική ανάγκη για διαφάνεια και συγκροτημένη πολιτική -ιδίως  υπό την παρούσα συγκυρία-  η άμεση δημοσιοποίηση με κάθε τρόπο και μέσο όλων των αποφάσεων, ενεργειών , δράσεων κλπ των δημοτικών οργάνων.

Η Επιτροπή Διαβούλευσης συγκροτήθηκε με μια διαδικασία εντελώς πρόχειρη και βιαστική  και με μόνη προοπτική  να αποδοθεί σε κάποιους συνδημότες μας ο τίτλος του «μέλους» της  Επιτροπής, αγνοώντας τη σημαντική συμβολή που θα μπορούσε να διαδραματίσει ως εργαλείο ανάδειξης τοπικών προβλημάτων και ελέγχου των αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου.
Σε συνθήκες « κρίσης….» και επιτακτικής ανάγκης μετάβασης σε έναν πραγματικά  νέο και ενιαίο Δήμο, οι μέχρι σήμερα αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου καταδεικνύουν τουλάχιστον έλλειμμα προσανατολισμού στο νέο αυτό διοικητικό και οικονομικό περιβάλλον.
Από την άλλη η  κατανομή και εν τέλει η διάθεση για το 2011 των υφιστάμενων  πόρων στο πεδίο του προϋπολογισμού και του Τεχνικού Προγράμματος, μόνο ανησυχία -ιδίως στην ορεινή περιφέρειά του- προκαλούν .
Την ίδια στιγμή αποφασίζονται και χρηματοδοτούνται πέρα από κάθε οικονομική και διοικητική λογική εορταστικά και άλλα προγράμματα, καταδεικνύοντας με τον πιο εμφατικό τρόπο την εμμονή της Δημοτικής Αρχής στην ικανοποίηση χαμηλής προτεραιότητες αναγκών , παραγνωρίζοντας μάλιστα συνειδητά κατά την εκτίμηση μου, τη νέα οικονομική πραγματικότητα όσον αφορά  στην προοπτική της σταδιακής (ίσως)   αλλά πλήρους οσονούπω αποδέσμευσης της Κεντρικής Διοίκησης από την εξασφαλισμένη επιχορήγηση των Δήμων.
Επίσης θα ήταν παράλειψη να μην επισημανθεί η έλλειψη οιασδήποτε προσπάθειας ενσωμάτωσης καλών-βέλτιστων όπως συνηθίζεται να λέγεται- πρακτικών από άλλους Δήμους  και βέβαια να μην σχολιασθούν αρνητικά οι σκόρπιες και μη  προσαρμοσμένες σε ένα στοιχειώδη έστω  τοπικό σχεδιασμό, δράσεις και ενέργειες  σε ποικίλους τομείς  αρμοδιοτήτων  του νέου Δήμου όπως και το γεγονός  περιορισμού  επιβεβλημένων εκ μέρους του Δήμου μας δραστηριοτήτων  κατά βάση σε εφαρμογές πχ προγραμμάτων μόνο της Κεντρικής Διοίκησης για τα σχολεία, την καταπολέμηση της ανεργίας κλπ.
Τα προγράμματα  αυτά  της Κεντρικής Διοίκησης ανακουφίζουν  μεν συνήθως βραχυπρόθεσμα κάποια συμπτώματα,  μεσοπρόθεσμα όμως οδηγούν  μετά βεβαιότητας σε επανάληψη της όποιας νοσηρής κατάστασης και στη συνέχεια σε ακόμη μεγαλύτερη απορρύθμιση και υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των δημοτών γενικότερα.
Παρόμοιες όμως  τακτικές όλοι γνωρίζουμε πως   ενισχύουν την αίσθηση των δημοτών ότι «τίποτε δεν γίνεται» και «τίποτα δεν μπορεί να γίνει ποτέ» όσοι και όποιοι να αποτελούν την εκάστοτε Δημοτική Αρχή πρωτίστως ή το Δημοτικό Συμβούλιο δευτερευόντως
Η Τοπική Διοίκηση της πρώην Επαρχίας Άργους, ο σημερινός Δήμος Άργους-Μυκηνών  δεν έχει άλλη επιλογή, καθώς εξάντλησε- έστω και υπό «ιδιαίτερες  οικονομικά..  κοινωνικά ……» συνθήκες έναν ολόκληρο χρόνο  λειτουργίας του παρά  να ανταποκριθεί σε όλες εκείνες τις  απαιτήσεις που θα στοχεύουν  στην ακόμα μεγαλύτερη ικανοποίηση του πολίτη, με ορθολογικότερη ιεράρχηση προτεραιοτήτων σε συγκεκριμένους κομβικούς και καθοριστικής σημασίας άξονες λειτουργίας του, την περίοδο 2012-2014 .
 Και ακόμη επειδή  η ζωή συνεχίζεται.. και κατά  2012………  και στις περιφερειακές ( κατά βάση  ορεινές, φτωχές, με τεράστια έλλειψη υποδομών και πιεστικές ανάγκες..)  Δημοτικές Ενότητες του Δήμου Άργους-Μυκηνών,   καλό είναι  να μην συνεχίσουν να αναρωτιούνται οι δημότες μας  που τις κατοικούν  πότε και αν θα ισχύσει το «ένας Δήμος για όλους»!.. που όλοι μας συχνά –πυκνά επικαλεστήκαμε ιδίως στην προεκλογική περίοδο.
Κλείνοντας θα ήθελα να στειλω  τις θερμότερες ευχές μου για τη νέα χρονιά. Εύχομαι σε όλους τους Έλληνες και τους Αργολιδείς ιδιαίτερα ,το 2012 να είναι γεμάτο υγεία, ειρήνη, ευτυχία, αγάπη  και ενθουσιασμό για δουλειά.
Υπεύθυνα ο καθένας μας οφείλει να αποδείξει ότι αυτά που μας ενώνουν είναι περισσότερα από εκείνα που μας χωρίζουν.
 Καλή και δημιουργική  χρονιά σε όλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΚΟΥΦΗΣ
Δημοτικός Σύμβουλος  Δήμου Άργους-Μυκηνών
(Δημοτική Ενότητα Λυρκείας)

Read more: http://www.parapolitikaargolida.gr/2012/01/blog-post_715.html#ixzz1iVYTKSFL

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου