ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2012
« Πολιτική» και Δημοτική αρχή ΔΗΜΟΥ ΑΡΓΟΥΣ- ΜΥΚΗΝΩΝ
(Μέρος πρώτο)
Η Δημοτική Αρχή του Δήμου μας εφαρμόζοντας κατά γράμμα την γνωστή ρήση του Γάλλου στρατηλάτη & αυτοκράτορα Ναπολέοντα Βοναπάρτη κατά την οποία «Τρία πράγματα δεν κάνεις στην πολιτική: δεν υποχωρείς, δεν ανακαλείς και δεν παραδέχεσαι τα λάθη σου» δεν παραλείπει με κάθε ευκαιρία να εγκαλεί την αντιπολίτευση και να την μέμφεται γιατί δεν χειροκροτεί και τα λάθη της-εννοείται όσον αφορά τα δημοτικά μας πράγματα- αφού ποτέ η ίδια δεν υποχώρησε ως προς αυτά, δεν τα ανακάλεσε και δεν τα παραδέχτηκε.
Μένω στα τελευταία γεγονότα- για λόγους «οικονομίας» - για τα οποία και εγκάλεσε δια της τηλεόρασης- την αντιπολίτευση ο Πρόεδρος του Δημοτικού μας Συμβουλίου (ΔΣ) δηλ. στο θέμα του Τεχνικού Προγρ/τος (Τ.Π) και τον Προυπ/σμό του 2012 του Δήμου στον οποίο βεβαίως ενσωματώνεται τελικά το Τ.Ε. Εσείς όμως ανακαλέστε στη μνήμη σας και άλλες ανάλογες περιπτώσεις όπως π.χ. της εκλογής τον ίδιο μήνα πέρυσι του Γραμματέα του ΔΣ. Και επειδή πολύ καλά ξέρετε ότι δεν έχουν εκλείψει παντελώς από αυτόν τον κόσμο οι μετά χριστό προφήτες, θα αρκεστώ να σας παραθέσω αυτούσια αποσπάσματα τόσο μια σχετικής επιστολής μου προς το Δήμο για τα θέματα αυτά όσο και κάποια μέρη από την εισήγηση που θα έκανα- και που τελικά δεν έκανα στο ΔΣ για τον προυπ/σμό, μιας και κατά την ώρα της συνεδρίασης διαπιστώθηκε- μεταξύ άλλων- πως γνώση του προυπ/σμού που θα ψηφιζόταν στο Δ.Σ. της 17ης-1-12 είχε… μόνο η συμπολίτευση.
Ελπίζω έτσι πως θα μπορέσω να σας βοηθήσω αποτελεσματικότερα, μαζί με ελάχιστες επί πλέον παρατηρήσεις μου, να καταλήξετε αβίαστα στα σωστά συμπεράσματα αφού θα είστε καλύτερα ενημερωμένοι και για τις θέσεις της αντιπολίτευσης, δεδομένου ότι η συμπολίτευση σας έχει ενημερώσει ήδη τουλάχιστον δια του προέδρου του Δ.Σ.
Πιο αναλυτική πληροφόρηση μπορείτε ακόμη να έχετε και από αυτό τούτο το σώμα του προυπ/σμου το οποίο και θα δημοσιευτεί και θα αναρτηθεί συντομότατα, σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, στην ιστοσελίδα του Δήμου.
Έλεγα-επισήμαινα- λοιπόν στην σχετική επιστολή μου με ημερομηνία 10-1-12 μεταξύ άλλων.. «….Σε κάθε περίπτωση δεν θα μπορούσα να μην σημειώσω ότι η με απόσταση δυο ωρών συνεδριάσεις της Ο.Ε. αφενός και του Δ.Σ. αφετέρου για τα πιο πάνω θέματα (σ.σ. Τ.Π. & Προυπ/σμου) στις 13-1-12 όπως και το οριστικό κλείσιμο των δυο αυτών θεμάτων- μετά βεβαιότητος το υποθέτω- το συντομότερο δυνατόν (σ.σ. πρόκειται για το ΔΣ της 17-1-12 κατά το οποίο και ψηφίστηκε τελικά μόνο από την συμπολίτευση ο προυπ/σμός) την αμέσως επόμενη εβδομάδα σε ειδική συνεδρίαση του ΔΣ- δείχνουν πρόθεση σμίκρυνσης των κορυφαίων αυτών διαδικασιών ενός Δημοτικού Συμβουλίου, «Δείχνουν επιδίωξη δυο από τα βασικότερα θέματα ενός Δήμου να τελειώνουν με συνοπτικές διαδικασίες….».
Σημείωση: ο προυπ/σμός του 2012 σύμφωνα με το ν. 3852/10 έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί έως 30-9-12 και εν πάση περιπτώσει θα μπορούσε να είχε ψηφιστεί εντός του Δεκεμβρίου του 2011 όπως έκανε αν όχι το 100% των Δήμων, πάνω από το 98%.
Και συνεχίζοντας ανέφερα «…Από όλα τα παραπάνω φαίνεται ότι δεν υπάρχει πλήρης αντίληψη της σημερινής μορφής του Δήμου μας, της πληθώρας των νέων αρμοδιοτήτων του και κατ επέκταση της αυξημένης πολυπλοκότητάς του.
Επιπλέον φαίνεται να μην γίνεται αντιληπτό ότι η διατήρηση και βελτίωση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών απαιτεί συνεχή διοικητική αναδιοργάνωση, αυξημένη χρήση πληροφοριακών και τεχνολογικών λύσεων, συνεχή κατάρτιση και βελτίωση του προσωπικού, αυξημένη ανάγκη συντονισμού ενεργειών διαχείρισης των Νομικών του Προσώπων και γενικά καταβολή αυξημένων προσπαθειών εκ μέρους όλων όσων έχουν επωμιστεί ευθύνες στην Διοίκησή του για εξασφάλιση μιας συνεχόμενης αναβάθμισης της συνολικής του λειτουργίας». Και ακόμη.
«…….δεδομένου ότι η Δημοτική αρχή δεν έχει παρουσιάσει- ως όφειλε- μέχρι σήμερα επιχειρησιακό πρόγραμμα για το Δήμο, γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα να μην είναι γνωστές στο Δ.Σ. οι προτεραιότητές της και βέβαια ο χρονικός προγραμματισμός των εν λόγω προτεραιοτήτων της σε πολύ βασικούς τομείς όπως της ποιότητας Ζωής και περιβάλλοντας, της αναβάθμισης της εν γένει κοινωνικής πολιτικής που ασκεί η αυτοδιοίκησης, των παρεχόμενων σχετικών υπηρεσιών παιδείας πολιτισμού, οικονομικής ανάπτυξης, απασχόλησης, βελτίωσης της διοικητικής και παραγωγικής ικανότητας του δήμου κλπ κλπ θεωρώ σκόπιμο να σας υπενθυμίσω ότι στις σχετικές εισηγήσεις ή άλλα πληροφοριακά έντυπα, πίνακες κλπ που θα παραδοθούν- ευελπιστώ ΕΓΚΑΙΡΩΣ φέτος - στα μέλη του ΔΣ και της Ο.Ε. τόσο για την έγκριση του προϋπολογισμού εσόδων -εξόδων οικ. έτους 2012 του Δήμου (σ.σ στην Εισηγητική – Αιτιολογική Έκθεση της Δημοτικής Αρχής, που συνοδεύει τον προϋπολογισμό, πέρα από τις εισηγήσεις των υπηρεσιών για την εφαρμογή της νομοθεσίας και την ανάλυση των προβλέψεων πρέπει να αποτυπώνεται απαραιτήτως και η πολιτική της βούληση , οι θέσεις της για τα μεγάλα προβλήματα του Δήμου , οι διεκδικήσεις και οι επιδιώξεις της για το 2012 κλπ ) ,όσο και για την κατάρτιση του Τεχνικού προγράμματος, να είναι διαθέσιμη κάθε αναγκαία πληροφορία που προβλέπεται από το αντίστοιχο κατά περίπτωση νομικό πλαίσιο προκειμένου να διευκολυνθεί μια επί της ουσίας συζήτηση και στα δυο αυτά κορυφαία και επαναλαμβανόμενα κάθε οικ. έτος και σε κάθε Δήμο ζητήματα…»
«……Επίσης παρά τα ισχύοντα, πέραν της σχετικής εισήγησης-ενημέρωσης σχετικά με την φιλοσοφία, τους στόχους κλπ του Τεχν. Προγρ/τος που δεν παραδόθηκε ως σήμερα- όπως και πέρυσι-, της εισήγησης της Εκτελεστικής επιτροπής προς την Ο.Ε. -που επίσης δεν παραδόθηκε ως σήμερα όπως και πέρυσι- , των αποσπασμάτων των πρακτικών των συνεδριάσεων των συμβουλίων των -Τοπικών Ενοτήτων του Δήμου, για το ίδιο θέμα που και αυτά δεν τέθηκαν υπόψη μας για πληρέστερη ενημέρωσή μας ,ο σχετικός πίνακας που μας παραδόθηκε μόλις που περιλαμβάνει κάποιες εντελώς πρόχειρες και υποτυπώδεις πληροφορίες και εν πάση περιπτώσει μεταξύ άλλων δεν περιλαμβάνει:
• Τα συνεχιζόμενα στο 2012 έργα κατά τοπική και δημοτική ενότητα
• Τα νέα εντός του 2012 έργα κατά τοπική και δημοτική ενότητα
όπως ποια είναι η κατ΄ έτος και κατά Δημοτική Ενότητα το 2011 και το 2012 η ποσοστιαίο κατανομή των πόρων για δαπάνες έργων κλπ.
Ακόμη ο εν λόγω πίνακας δεν περιλαμβάνει τι ποσά ενδεχομένως οφείλονται από το Δήμο το 2012 σε έργα των οποίων το συμβατικό αντικείμενο έκλεισε το 2011 δηλ τις οφειλές σε έργα που ναι μεν ολοκληρώθηκαν εντός του 2011 αλλά δεν εξοφλήθηκαν στο σύνολο ή μέρος τους στο έτος αυτό και ακόμα από ποια κεφάλαια και από ποιες πιστώσεις του προυπ/σμού του Δήμου για το 2012 (ΚΑΕ=κωδικός αριθμούς εξόδων) θα αντιμετωπιστούν οι σχετικές δαπάνες των εν λόγω έργων κλπ……»
Ενόψει όλων αυτών που επεσήμαινα στην εν λόγω επιστολή-έγγραφό μου και κλείνοντας την πρώτη ενότητα της παρούσης ενημέρωσης, σας πληροφορώ ότι πέρα του ότι αγνοήθηκαν τα επισημαινόμενα και μαζί με αυτά το ισχύον σχετικά με τα θέματα αυτά νομικό πλαίσιο, ψηφίστηκε από την συμπολίτευση στο Δ.Σ. της παρασκευής 13-1-12(ωρα12)- και ύστερα από ούτε καν στοιχειώδη ενημέρωση του ΔΣ με ελλιπέστατα κλπ στοιχεία - ένα Τ.Π. ποιου συνολικού ύψους δεν γνωρίζω καθώς και ο πρώτος-πρώτος σχετικός με το Τ.Π. πίνακας που μας είχε παραδοθεί δεν είχε κανένα άθροισμα.
Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθεί και εδώ πως κατά την διάρκεια του ΔΣ της 13-1-12 , η αντιπολίτευση ζήτησε επίμονα κάποιες αναλύσεις- διευκρινήσεις για μια σειρά από κρίσιμες πτυχές του Τ.Π –ενός Τ.Π. κάπως καλύτερα προσαρμοσμένου ομολογουμένως για τις ανάγκες της συζήτησις και που για πρώτη φορά ερχόταν σε γνώση μας εκείνη την στιγμή -.
Επειδή επί των ερωτήσεων της πήρε κάποιες ήξεις –αφίξεις προφορικές απαντήσεις και διευκρινήσεις αλλά τίποτα γραπτό που να φανερώνει και να δηλώνει μια δομημένη συνοχή των βραχυπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων επιδιώξεων του .
Επειδή συνέχισε να διαπιστώνει και κατά την διάρκεια της συζήτησης αυτής και πολλά κενά στην φιλοσοφία του και σημαντικές ελλείψεις στην κάλυψη των υφιστάμενων αναγκών του δήμου, υποχρεώθηκε να το καταψηφίσει συνολικά ως μη ρεαλιστική πρόταση.
Ωστόσο εκφράζοντας και συμφωνία για κάποια έργα ρητά δήλωσε ότι είναι δυνατόν να συμφωνεί κατά περίπτωση σε κάθε έργο που θα έρχεται για έγκριση ύστερα από ουσιαστική του και αναλυτικότερη κάθε φορά μελέτη και συζήτηση του, εάν και εφόσον πείθεται για την ουσιώδη συμβολή καθενός εξ αυτών στο συμφέρον στο Δήμου και των Δημοτών του.
Εν συνεχεία και περί την 14ην ώρα της ίδιας ημέρας καταψηφίστηκε από την αντιπολίτευση και στην Ο.Ε. στο σύνολό του ο προυπ/σμός (ο οποίος εννοείται ότι συμπεριλάμβανε και το άρτι ψηφισθέν από την συμπολίτευση στο Δημοτικό Συμβούλιο-που μόλις είχε ολοκληρωθεί- Τ.Π.) ύψους 72,0 εκατ. ευρώ στο σκέλος των δαπανών και….. 71.9 εκατ. ευρώ στο σκέλος των εσόδων
Και αυτό γιατί όπως ήδη αναλύθηκε δεν είχε άλλη επιλογή εξαιτίας της ελλιπέστατης και όχι μόνο πληροφόρησης (οι σχετικές με την καταψήφιση απόψεις των μελών της στην εν λόγω επιτροπή έχουν καταχωρηθεί στη σχετική απόφαση της Ο.Ε την οποία μπορείτε να δείτε αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Δήμου) επί των προτάσεων εν γένει της Δημοτικής Αρχής και για το Τ.Π. και για τον προυπ/σμό. Από την καταψήφιση του προυπ/σμού τόσο στην Οικονομική Επιτροπή όσο και στο Δημοτικό Συμβούλιο εξαιρέθηκαν μόνο οι υποχρεωτικές δαπάνες, όπως μισθοδοσία κλπ .
Στη συνεδρίαση της τρίτης 17-1-12 του ΔΣ ψηφίστηκε επίσης μόνο από την συμπολίτευση ένας νέος, διαφορετικός , ισοσκελισμένος και προσαρμοσμένος σε νέα δεδομένα και μεγέθη προυπ/σμός (συμπεριλαμβανομένου και του Τ.Π.) συνολικού ύψους 39,3 εκατ. ευρώ και ως προς το σκέλος των εσόδων και ως προς το σκέλος των δαπανών.
Τα συμπεράσματα δικά σας.
Υ.Γ. Εννοείται ότι είναι στη διάθεση του οιουδήποτε τα στοιχεία που επικαλούμαι.
Τις παρατηρήσεις μου επί του περιεχομένου του όποιου σχεδίου του προυπ/σμου μας είχε παραδοθεί στο μεταξύ- ενόψει της ήδη πραγματοποιηθείσης συνεδρίασης του ΔΣ την τρίτη 17-1-12- θα παραθέσω στο δεύτερο μέρος της παρούσης ενημέρωσης.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΚΟΥΦΗΣ
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Άργους-Μυκηνών
(Δημοτική Ενότητα Λυρκείας)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου