Με ερώτησή του προς τον Δήμαρχο Άργους - Μυκηνών ΄και τις οικονομικές υπηρεσίες του δήμου,ο δημοτικός Σύμβουλος της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Δημήτρης Σκούφης ζητά να ενημερωθεί για την διαχείριση των χρηματικών διαθεσίμων του δήμου, καθώς και για την έκθεση εκτέλεσης του προυπολογισμού του 4ου τριμήνου του 2011 η οποία δεν έχει συζητηθεί στην Οικονομική Επιτροπή του δήμου, ούτε στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπως ο νόμος ορίζει.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΚΟΥΦΗΣ
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Άργους-Μυκηνών
(Δημοτική Ενότητα Λυρκείας)
ΜΑΖΙ-ΚΑΡΥΑΣ-ΑΡΓΟΥΣ-ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ
ΤΚ
21200
|
Άργος, 20-2-2012
|
Προς:
ΔΗΜΟ ΑΡΓΟΥΣ-ΜΥΚΗΝΩΝ
-κ. Καμπόσο Δημήτρη
Δήμαρχο
Άργους-Μυκηνών &
Πρόεδρο Οικον. Επιτροπής
-κ. Μαλτέζο Ιωάννη, πρόεδρο ΔΣ
|
|
Κοινοποίηση
|
ΘΕΜΑ: Χρηματικά
διαθέσιμα. Έκθεση εκτέλεσης προϋπολογισμού δ΄3μήνου
του 2011.
Ι. Σύμφωνα με
τις διατάξεις του άρθρου 171 παρ. 2 «Έντοκη κατάθεση εσόδων των Δήμων και Κοινοτήτων»
του Ν. 3463/06 Κ.Δ.Κ. το ποσό που μπορεί να διατηρεί σε μετρητά στο ταμείο ο
δημοτικός ή κοινοτικός ταμίας ορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών
Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών.
Τα υπόλοιπα ταμιακά
διαθέσιμα είναι δυνατόν να κατατίθενται εντόκως, σε λογαριασμό όψεως ή
προθεσμιακό, σε πιστωτικό ίδρυμα που
καθορίζεται με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου. Τοποθέτηση
των ταμειακών διαθεσίμων σε άλλου είδους τραπεζικά και χρηματοοικονομικά
προϊόντα δεν επιτρέπεται εκτός από τίτλους του Ελληνικού Δημοσίου.
Δεδομένου ότι
ο Δήμαρχος τον τελευταίο καιρό έχει αναφερθεί δημοσίως ( ΜΜΕ κλπ) πολλές φοράς
στα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα του Δήμου ιδίως κατά τη λήξη του οικ. έτους
2011 ,χωρίς σχετική προηγούμενη αναλυτική για το θέμα ενημέρωση του ΔΣ , παρακαλώ
να με πληροφορήσετε γραπτώς τα εξής :
-Αν ο Δήμος
έχει επιλέξει συνεργασία με κάποια ή κάποιο τραπεζικά κλπ ιδρύματα και με ποιες
ενέργειες, προϋποθέσεις κλπ για την κατάθεση σε αυτά κλπ των εκάστοτε ταμειακών του διαθεσίμων .
-Αν τοποθετεί τα διαθέσιμα του σε
τίτλους του Ελληνικού Δημοσίου.
-Αν για την αποδοτικότερη εκμετάλλευση
των διαθεσίμων του έχει προχωρήσει σε ένα βραχυπρόθεσμο έστω ή και μεσοπρόθεσμο
προγραμματισμό των ταμειακών υποχρεώσεων
του, όπως αυτές προκύπτουν συνδεόμενες με την εκτέλεση του προϋπολογισμού
του (εισροές-εκροές άλλως cash flοw) και αν ναι τι οικονομικό όφελος
πρόεκυψε για τον προϋπολογισμό του Δήμου κατά το οικ. έτος 2011απο την αιτία
αυτή.
-τέλος πως εκμεταλλεύεται στο
χρονικό αυτό διάσημα του 2012 (προθεσμιακή κατάθεση πχ και με τι επιτόκιο κλπ)
τα εν λόγω υψηλά ταμειακά του διαθέσιμα,
που φθάνουν όπως έχει δηλωθεί τα 8,5 εκατ € για επιτύχει το καλύτερο δυνατό για
τον προϋπολογισμό του Δήμου οικονομικό αποτέλεσμα.
ΙΙ. Επίσης
σύμφωνα με την περίπτωση β της
παραγράφου 1 του άρθρου 72 του ν. 3852/10, η οικονομική επιτροπή ελέγχει την
υλοποίηση του προϋπολογισμού και υποβάλλει ανά τρίμηνο έκθεση προς το δημοτικό
συμβούλιο, στην οποία παρουσιάζεται η κατάσταση των εσόδων και εξόδων του
δήμου.
Η έκθεση αυτή στην οποία καταχωρούνται και
τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηφίας, δημοσιεύεται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του
δήμου.
Με την παρ.9
του άρθρου 266 του Ν.3852/2010 , όπως τροποποιήθηκε από την παρ 4 του άρθρου 43
του ν. 3979/2011, ορίζονται ακόμη τα εξής:
«Η οικονομική
επιτροπή, μετά από εισήγηση του υπευθύνου οικονομικών υπηρεσιών του οικείου
δήμου, υποβάλλει στο δημοτικό συμβούλιο τριμηνιαία έκθεση, ως προς τα
αποτελέσματα εκτέλεσης του προϋπολογισμού, κατά το προηγούμενο της έκθεσης
τρίμηνο. Στην έκθεση διατυπώνονται και οι τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηφίας. Η
έκθεση υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας είκοσι (20) ημερών από τη
λήξη κάθε τριμήνου και αναρτάται στην ιστοσελίδα του οικείου δήμου. Εάν με την
ανωτέρω έκθεση του δεύτερου τριμήνου κάθε οικονομικού έτους, διαπιστωθεί,
σύμφωνα με την πορεία και την εκτίμηση είσπραξης των εσόδων, ότι στον
προϋπολογισμό έχουν εγγραφεί υπερεκτιμημένα έσοδα ή έσοδα που δεν πρόκειται να
εισπραχθούν έως το τέλος της χρήσης, το οικείο συμβούλιο προβαίνει υποχρεωτικά
σε αναμόρφωση αυτού, εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών, μειώνοντας στο
πραγματικό ύψος τα παραπάνω έσοδα και αντιστοίχως το σκέλος των δαπανών, ώστε
να μην καταστεί σε καμία περίπτωση ελλειμματικός ο προϋπολογισμός. Η απόφαση αυτή υποβάλλεται στον Ελεγκτή
Νομιμότητας για έλεγχο. Τα στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνει η έκθεση,
καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης».
Κατ’
εξουσιοδότηση της ανωτέρω διάταξης εκδόθηκε η αριθμ. οικ. 40038/09.09.2011
Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών (ΦΕΚ 2007/09.09.2011 τεύχος Β’) «Καθορισμός των
στοιχείων τα οποία περιλαμβάνονται στην έκθεση αποτελεσμάτων εκτέλεσης του
προϋπολογισμού των Δήμων και Περιφερειών», στην οποία καθορίζονται τα στοιχεία
που περιλαμβάνονται στην τριμηνιαία έκθεση, ως προς τα αποτελέσματα εκτέλεσης
του προϋπολογισμού, που υποβάλλεται στο δημοτικό συμβούλιο από την οικονομική
επιτροπή, μετά από εισήγηση του υπευθύνου οικονομικών υπηρεσιών του οικείου
Δήμου.
Ωστόσο έως και σήμερα 20-2-2012 αν και έχει
παρέλθει προ πολλού η αναφερόμενη ανωτέρω 20ημερος προθεσμία από την λήξη του
δ΄3μηνου του 2011(31-12-2011) το θέμα των αποτελεσμάτων της εκτέλεσης του προϋπολογισμού
του Δήμου στο δ΄ αυτό τρίμηνο του 2011
δεν έχει συζητηθεί ούτε στην ΟΕ ούτε στο
ΔΣ του Δήμου.
Παρακαλώ λοιπόν να με πληροφορήσετε που ακριβώς
οφείλεται και τι εξυπηρετεί αυτή η ευθεία
παράκαμψη του ισχύοντος νομικού πλαισίου, σε ένα τόσο σοβαρό θέμα.
Ειδικότερα όμως εν όψει ιδίως των διαλαμβανομένων
στην αριθμ. οικ. 40038/09.09.2011
Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών (ΦΕΚ 2007/09.09.2011 τεύχος Β’) «Καθορισμός των
στοιχείων τα οποία περιλαμβάνονται στην έκθεση αποτελεσμάτων εκτέλεσης του
προϋπολογισμού των Δήμων και Περιφερειών, θα ήθελα να επισημάνω πως χαρακτηρίζω τουλάχιστον ελλιπή τα όσα αναφέρονται
στην εισήγηση και εν τέλει στην απόφαση υπό α/α 194/2011 της ΟΕ (επισυνάπτεται
ολόκληρη η απόφαση) σχετικά με την εκτέλεση του προϋπολογισμού του Δήμου κατά
το γ΄3μηνο του 2011 όπως αυτη έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο τού Δήμου, για να
μην τα χαρακτηρίσω απαράδεκτα. Στο προοίμιο
– στο σκεπτικό της απόφασης αυτής δεν γίνεται
καν αναφορά ούτε στο σχετικό νομικό πλαίσιο,
πολύ δε περισσότερο στην προαναφερθείσα και προσφάτως εκδοθείσα τότε απόφαση
του ΥΠΕΣ την οποία εγώ δεν γνώριζα και
την έκδοση της οποίας δεν πληροφορήθηκαν
αρμοδίως τα μέλη της ΟΕ όπως θα έπρεπε.
Και όλα
αυτά παρά τις πολλαπλές σχετικές επισημάνσεις μου στα θέματα της
πληρότητας των εισηγήσεων και σε τελική ανάλυση των οριστικών αποφάσεων
σε μια σειρά από πολύ σημαντικά θέματα που συζητούνται τόσο
στην ΟΕ όσο και το ΔΣ.
Η
συνέχισης αυτης της κατάστασης δηλώνω πως θα με βρει κάθετα απέναντι.
Με εκτίμηση
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΚΟΥΦΗΣ
Δημοτικός
Σύμβουλος Δήμου Άργους-Μυκηνών
(Δημοτική
Ενότητα Λυρκείας)
(Αποστέλλεται
με email για το
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ (άρθρο 5, παρ. 1 του Νόμου 3979/2011 (ΦΕΚ138 Α΄-16/06/2011) «Για
την
Ηλεκτρονική διακυβέρνηση κλπ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου