Προς:
1. Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών & Περιβάλλοντος του Δήμου Άργους-Μυκηνών
2. Διεύθυνση οικον. Υπηρεσιών του Δήμου Άργους-Μυκηνών
Κοινοποίηση
- κ. Καμπόσο Δημήτρη, Δήμαρχο Άργους-Μυκηνών & Πρόεδρο Οικον. Επιτροπής
- κ. Ιωάννη Μαλτέζο, Πρόεδρο ΔΣ Δήμου Άργους-Μυκηνών
ΘΕΜΑ: Εισηγήσεις κλπ κατά τις συνεδριάσεις της οικ. επιτροπής και του ΔΣ.
ΣΧΕΤ: α) Η αριθμ.625από 9-1-12 πρόσκληση συνεδρίασης του ΔΣ
β) Η από 9-1-2012 πρόσκληση συνεδρίασης της Ο.Ε
Με αφορμή τα ανωτέρω σχετικά και δεδομένου ότι η Δημοτική αρχή δεν έχει παρουσιάσει- ως όφειλε- μέχρι σήμερα επιχειρησιακό πρόγραμμα για το Δήμο, γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα να μην είναι γνωστές στο ΔΣ οι προτεραιότητές της και βέβαια ο χρονικός προγραμματισμός των εν λόγω προτεραιοτήτων της σε πολύ βασικούς τομείς όπως της ποιότητας Ζωής και περιβάλλοντας, της αναβάθμισης της εν γένει κοινωνικής πολιτικής που ασκεί η αυτοδιοίκησης, των παρεχόμενων σχετικών υπηρεσιών παιδείας πολιτισμού, οικονομικής ανάπτυξης, απασχόλησης, βελτίωσης της διοικητικής και παραγωγικής ικανότητας του δήμου κλπ κλπ θεωρώ σκόπιμο να σας υπενθυμίσω ότι στις σχετικές εισηγήσεις ή άλλα πληροφοριακά έντυπα, πίνακες κλπ που θα παραδοθούν- ευελπιστώ ΕΓΚΑΙΡΩΣ φέτος - στα μέλη του ΔΣ και της Ο.Ε. τόσο για την έγκριση του προϋπολογισμού εσόδων -εξόδων οικ. έτους 2012 του Δήμου (σ.σ στην Εισηγητική – Αιτιολογική Έκθεση της Δημοτικής Αρχής, που συνοδεύει τον προϋπολογισμό, πέρα από τις εισηγήσεις των υπηρεσιών για την εφαρμογή της νομοθεσίας και την ανάλυση των προβλέψεων πρέπει να αποτυπώνεται απαραιτήτως και η πολιτική της βούληση , οι θέσεις της για τα μεγάλα προβλήματα του Δήμου , οι διεκδικήσεις και οι επιδιώξεις της για το 2012 κλπ ) ,oσο και για την κατάρτιση του Τεχνικού προγράμματος, να είναι διαθέσιμη κάθε αναγκαία πληροφορία που προβλέπεται από το αντίστοιχο κατά περίπτωση νομικό πλαίσιο προκειμένου να διευκολυνθεί μια επί της ουσίας συζήτηση και στα δυο αυτά κορυφαία και επαναλαμβανόμενα κάθε οικ. έτος και σε κάθε Δήμο ζητήματα.
Έξαλλου σύμφωνα με την αριθμ.50698/2-12-2001 ΚΥΑ των υπουργών εσωτερικών και οικονομικών ..«Ο προϋπολογισμός των δήμων συντάσσεται σύμφωνα με τον τύπο που καθορίσθηκε με την υπ’ αριθμ. 7028/2004 (ΦΕΚ 253/Β) απόφασή μας, όπως αυτή τροποποιήθηκε με τις υπ’ αριθμ. 64871/15-11-2007 (ΦΕΚ 2253 Β΄) και 70560/16-11-2009 (ΦΕΚ 2394 Β΄) όμοιες.
Ο προϋπολογισμός και το Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης (Ε.Π.Δ.) εξειδικεύουν το
πενταετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (Ε.Π.) σε ετήσια βάση.
Το Τεχνικό πρόγραμμα καταρτίζεται και υποβάλλεται μαζί με το Ε.Π.Δ., αποτελεί μέρος του και επισυνάπτεται ως παράρτημα σε αυτό.
Σε ειδικό παράρτημα του προϋπολογισμού αναφέρονται οι δράσεις που αφορούν στις τοπικές και δημοτικές κοινότητες, συμπεριλαμβανομένων των έργων και των υπηρεσιών τους.
Για το 2012, η ψήφιση του προϋπολογισμού από το δημοτικό συμβούλιο πρέπει
να έχει …»
Εν όψει των παραπάνω , όσον αφορά ειδικότερα την συζήτηση για την κατάρτιση του τεχνικού προγράμματος , επειδή από τα στοιχεία που τέθηκαν υπόψη μου ως σήμερα τουλάχιστον μαζί με την πρόσκληση δεν έχουν τηρηθεί τα προβλεπόμενα από το ισχύον νομικό πλαίσιο σύμφωνα με το οποίο «…από το σύνολο των πόρων που αφορά τις δαπάνες για τα έργα ,θα πρέπει να διατίθενται σε κάθε δημοτική ενότητα τουλάχιστον το 80% των πιστώσεων εκείνων που θα της διατίθεντο ,αν η κατανομή στις δημοτικές ενότητες γινόταν με την βάση τη ΣΑΤΑ που αποδόθηκε και αντιστοιχούσε στις δαπάνες του 2010.
Η βάση του υπολογισμού αυτού ισχύει για τα δύο πρώτα χρόνια. Το υπόλοιπο 20% διατίθεται για έργα που αφορούν το σύνολο του Δήμου .
Το ΔΣ μπορεί με απόφασή του ,με πλειοψηφία 4/5 των παρόντων μελών να αποφασίζει για αύξηση του ποσοστού του 20% σε 30% και αντίστοιχα μείωση του 80% σε 65%
Για δαπάνες λοιπών δράσεων ,εκτός από τα λειτουργικά έξοδα ,που είναι εγγεγραμμένα στο ετήσιο πρόγραμμα δράσης ,τουλάχιστον 50% αυτών επιμερίζεται ανά δημοτική ενότητα για δράσεις ,με βάση τα πληθυσμιακά κριτήρια. Το υπόλοιπο 50% διατίθεται για το σύνολο του Δήμου.
Το ΔΣ με απόφαση του μπορεί να μεταθέτει την εφαρμογή των παραπάνω ελάχιστων ορίων πιστώσεων για το ετήσιο πρόγραμμα δράσης ή το ετήσιο τεχνικό πρόγραμμα.
Στην περίπτωση αυτή η απαίτηση των ελάχιστων ποσοστών καλύπτεται στη βάση της διετίας…….»
παρακαλώ για τη τήρηση τους έως τουλάχιστον την ημέρα της συνεδρίασης.
Επίσης παρά τα ισχύοντα, πέραν της σχετικής εισήγησης-ενημέρωσης σχετικά με την φιλοσοφία, τους στόχους κλπ του Τεχν. Προγρ/τος που δεν παραδόθηκε ως σήμερα- όπως και πέρυσι-, της εισήγησης της Εκτελεστικής επιτροπής προς την Ο.Ε. -που επίσης δεν παραδόθηκε ως σήμερα όπως και πέρυσι- , των αποσπασμάτων των πρακτικών των συνεδριάσεων των συμβουλίων των Δημοτικών Ενοτήτων του Δήμου, για το ίδιο θέμα που και αυτά δεν τέθηκαν υπόψη μας για πληρέστερη ενημέρωσή μας ,ο σχετικός πίνακας που μας παραδόθηκε μόλις που περιλαμβάνει κάποιες εντελώς πρόχειρες και υποτυπώδεις πληροφορίες και εν πάση περιπτώσει μεταξύ άλλων δεν περιλαμβάνει:
· Τα συνεχιζόμενα στο 2012 έργα κατά τοπική και δημοτική ενότητα
· Τα νέα εντός του 2012 έργα κατά τοπική και δημοτική ενότητα
όπως ποια είναι η κατ΄ έτος και κατά Δημοτική Ενότητα το 2011 και το 2012 η ποσοστιαίο κατανομή των πόρων για δαπάνες έργων κλπ.
Ακόμη ο εν λόγω πίνακας δεν περιλαμβάνει τι ποσά ενδεχομένως οφείλονται από το Δήμο το 2012 σε έργα των οποίων το συμβατικό αντικείμενο έκλεισε το 2011 δηλ τις οφειλές σε έργα που ναι μεν ολοκληρώθηκαν εντός του 2011 αλλά δεν εξοφλήθηκαν στο σύνολο ή μέρος τους στο έτος αυτό και ακόμα από ποια κεφάλαια και από ποιες πιστώσεις του προυπ/σμού του Δήμου για το 2012 (ΚΑΕ=κωδικός αριθμούς εξόδων) θα αντιμετωπιστούν οι σχετικές δαπάνες των εν λόγω έργων κλπ.
Σε κάθε περίπτωση δεν θα μπορούσα να μην σημειώσω ότι η με απόσταση δυο ωρών συνεδριάσεις της Ο.Ε αφενός και του ΔΣ αφετέρου για τα πιο πάνω θέματα στις 13-1-12 όπως και το οριστικό κλείσιμο των δυο αυτών θεμάτων- μετά βεβαιότητος το υποθέτω- το συντομότερο δυνατόν -την αμέσως επόμενη εβδομάδα σε ειδική συνεδρίαση του ΔΣ-- δείχνουν πρόθεση σμίκρυνσης των κορυφαίων αυτών διαδικασιών ενός Δημοτικού Συμβουλίου, «Δείχνουν επιδίωξη δυο από τα βασικότερη θέματα ενός Δήμου να τελειώνουν με συνοπτικές διαδικασίες».
Από όλα τα παραπάνω φαίνεται ότι δεν υπάρχει πλήρης αντίληψη της σημερινής μορφής του Δήμου μας, της πληθώρας των νέων αρμοδιοτήτων του και κατ επέκταση της αυξημένης πολυπλοκότητάς του.
Επιπλέον φαίνεται να μην γίνεται αντιληπτό ότι η διατήρηση και βελτίωση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών απαιτεί συνεχή διοικητική αναδιοργάνωση, αυξημένη χρήση πληροφοριακών και τεχνολογικών λύσεων, συνεχή κατάρτιση και βελτίωση του προσωπικού, αυξημένη ανάγκη συντονισμού ενεργειών διαχείρισης των Νομικών του Προσώπων και γενικά καταβολή αυξημένων προσπαθειών εκ μέρους όλων όσων έχουν επωμιστεί ευθύνες στην Διοίκησή του για εξασφάλιση μιας συνεχόμενης αναβάθμισης της συνολικής του λειτουργίας.
Με εκτίμηση
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΚΟΥΦΗΣ
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Άργους-Μυκηνών
(Δημοτική Ενότητα Λυρκείας)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου