Για την αποτελεσματικότερη άσκηση των καθηκόντων
μου και προκειμένου να βγάλω και εγώ ως μέλος του ΔΣ «με νηφαλιότητα
και ψυχραιμία» τα συμπεράσματά μου, όπως δημοσίως συνέστησε προς όλους με την
από 8-3-12 δημόσια ανακοίνωσή της η Δημοτική Αρχή, για να εξηγήσει πώς έγινε
κατορθωτό, το κατά την άποψή της ακατόρθωτο «σε περίοδο κρίσης η διαχείριση της
(σ.σ. της δημοτικής αρχής) απέδωσε (και όχι εμφάνισε) επί πλέον 5 εκατ. €
(πλεόνασμα;) στα ταμεία του Δήμου», παρακαλώ να με πληροφορήσετε γραπτώς και με
κάθε δυνατή ανάλυση, λόγω ελλιπούς αντίστοιχης και αναλυτικής πληροφόρησης στο
ΔΣ και την ΟΕ, πως , που και σε ποια επί μέρους ποσά, κατηγορίες, μεμονωμένους
κ.α. εσόδων-εξόδων κλπ αποτυπώνονται τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στους πίνακες,
του επισυναπτόμενου στο παρόν , δημοσιεύματος και ειδικότερα:
·
στην απογραφή έναρξης του νέου Δήμου την 1-1-2011, την οποία
και ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο στη συνεδρίασή του στις 19-1-12
·
στο ψηφισθέντα κατά την συνεδρίασή του στις 13-1-12
προϋπολογισμό του Δήμου για το οικ. έτος 2012 ( πάσης φάσεως υποχρεώσεις ΠΟΕ,
αποδόσεις σε τρίτους κλπ)
·
στα τελικά αποτελέσματα εκτέλεσης του προϋπολογισμού του
2011 τα οποία ως γνωστόν αποτέλεσαν τη βάση για την σύνταξη του προϋπολογισμού
του τρέχοντος έτους.
Τα εν λόγω αίτημα μου έχει να κάνει με το γεγονός ότι στα
δημοσιοποιηθέντα αυτά αποτελέσματα διαχείρισης του νέου Δήμου για το οικ. έτος
2011, δεν έχει συνυπολογιστεί - ΣΚΟΠΙΜΑ κατά την άποψή μου - συνεισφορά του
πρώην Δήμου Λυρκείας ύψους περίπου140.000€ στα έσοδα του ιδίου έτους του Δήμου
Άργους-Μυκηνών. Το εν λόγω ποσό αφορά σε τίτλους που παραδόθηκαν στο νέο Δήμο
για είσπραξη τόσο από τις υπηρεσίες του τότε Δήμου, όσο και από τον πράκτορα
του ΤΠ&Δ στη ΔΟΥ Άργους που ασκούσε τη διαχείριση για λογαριασμό του Δήμου
Λυρκείας. Πρόκειται δηλ. για καθαρά έσοδα από βεβαιωμένα και μη εισπραχθέντα
έως 31-12-10 δημοτικά τέλη και δικαιώματα (ύδρευση, άρδευση, βοσκή) ενοίκια,
πρόστιμα Κ.Ο.Κ. κλπ και με εξοφλημένες πλήρως έως την 31-12-10 τις αντίστοιχες
υποχρεώσεις του τότε Δήμου, έσοδα για τα οποία μόνο τα συνήθη έξοδα είσπραξής
τους θα βάρυναν το νέο Δήμο.
Επίσης παρακαλώ να με πληροφορήσετε εάν ανάλογες κατηγορίες
εσόδων και ποια ακριβώς ποσά κλπ για κάθε μια από αυτές τις κατηγορίες κλπ δεν
έχουν συνυπολογιστεί ως συνεισφορά στους κατά τα ως άνω δημοσιοποιηθέντες
πίνακες αποτελεσμάτων του 2011, όσον αφορά στους λοιπούς συνενωθέντες Δήμους
και Κοινότητες.
Με την ευκαιρία του όλου περιεχομένου
αυτού του δημοσιεύματος, παρακαλώ γνωρίστε μου επίσης:
·
γιατί δεν έχουν έρθει στην ΟΕ και το ΔΣ για επεξεργασία και
ψήφιση αντίστοιχα τα απολογιστικά στοιχεία εκτέλεσης των προϋπολογισμών του
οικ. έτους 2010 όλων των πρώην δήμων και κοινοτήτων 15 ολόκληρους μήνες μετά την
λήξη του έτους αυτού.
·
γιατί δεν έχει αναρτηθεί ούτε στην ιστοσελίδα του Δήμου
[Εφημερίδα της υπηρεσίας κατά τα οριζόμενα ειδικότερα στο ν. 2690/1999, άρθρο
5), το οποίο συμπληρώθηκε με το δικαίωμα περαιτέρω χρήσης της δημόσιας
πληροφορίας (ν. 3448/2006 που ενσωμάτωσε την 2003/98 -L 345/90/31-12-2003-
κοινοτική οδηγία], ούτε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ η σχετική με την απογραφή έναρξης
(1-1-2011) του νέου Δήμου απόφαση του ΔΣ, σαράντα (40) ολόκληρες και πλέον
ημέρες μετά την σχετική συνεδρίασή του την 19ην-1-2012 .Η ανάρτηση αυτή
προφανώς και θα διευκόλυνε όλους μας, δημότες και δημοτικούς συμβούλους της
αντιπολίτευσης ,όπως και κάθε άλλο ενδιαφερόμενο, στην καλύτερη κατανόηση του
προκύψαντος στο τέλος του 2011 ως άνω αποτελέσματος.
Ωστόσο κατά την τηλεοπτική παρουσίαση του θέματος αναφέρθηκε
ότι προκειμένου να αποφασιστεί, να ξεκινήσει, να ωριμάσει κλπ ένα έργο στο Δήμο
απαιτούνται με τις καλύτερες προϋποθέσεις πάνω από 18 μήνες ακόμη και όταν
είναι διαθέσιμη στο ταμείο του Δήμου η χρηματοδότηση του.
Συνεπώς έστω και αν αναιρέθηκε η αρχική βασική θέση περί
νοικοκυρέματος κλπ, εξηγήθηκε πλήρως κατά την γνώμη μου πως συνέβη να βρίσκεται
το συγκεκριμένο ποσό στο ταμείο του Δήμου, και για το οποίο σε κάθε περίπτωση
κανείς δεν θα πρέπει να αμφιβάλει ότι θα ήταν ωφελιμότερο να είχε
χρηματοδοτήσει κάποιο έργο ή κάποιες δράσεις, να είχε καλύψει δηλαδή μια από
τις πολλές και επείγουσες ανάγκες/ελλείψεις των δημοτών μας και του Δήμου.
Ακόμη κατά την διάρκεια των τηλεοπτικών αναλύσεων του ίδιου
θέματος έγινε επίκληση, ψευδώς/ψευδέστατα και για έλλειψη τάχα μελετών για έργα
που θα μπορούσαν να είχαν χρηματοδοτηθεί στο 2011 είτε από έσοδα του Δήμου είτε
από το ΕΣΠΑ.
Επί αυτού θα ήθελα να επισημάνω με την παρούσα ευκαιρία ότι
με το από 20-6-2011 έγγραφό μου (αντίγραφο επισυνάπτεται) είχα γνωστοποιήσει
στο Δήμο ότι ο πρώην Δήμος Λυρκείας είχε έτοιμες περισσότερες από 15-20 μελέτες
(αφορούσαν κυρίως σε έργα ενταγμένα στο πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ, το οποίο ως γνωστόν
διέκοψε την χρηματοδότηση τους) πάνω από πέντε (5) εκ των οποίων θα μπορούσαν
να ενταχτούν και να χρηματοδοτηθούν κατά 100% από το ΕΣΠΑ. Υπενθυμίζω και στη
Δημοτική αρχή και στις υπηρεσίες του Δήμου παρεμπιπτόντως ότι η πρότασή μου
αυτή δεν αγνοήθηκε μόνον, αλλά ούτε καν επιχειρήθηκε σχετική ενημέρωσή μου καθ’
οιονδήποτε τρόπο και για το λόγο αυτό έχω ζητήσει αρμοδίως εξηγήσεις. Θα
υπάρξει δηλ. συνέχεια.
·
γιατί οι αναρτήσεις τόσο στην Εφημερίδα Υπηρεσίας του Δήμου
όσο και στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ των αποφάσεων, πράξεων κλπ συλλογικών, ατομικών κλπ
οργάνων, επιτροπών κλπ του Δήμου γίνονται τις περισσότερες φορές με μεγάλη
χρονική καθυστέρηση ή δεν γίνονται καθόλου. Το γεγονός αυτό ακυρώνει και το
σκοπό για τον οποίο είναι επιβεβλημένη η άμεση ανάρτηση και κυρίως τους
ισχυρισμούς περί του ότι «Η Διαχείρισή μας είναι διάφανη και τη βλέπουν όλοι» ή
«Η διαχείρισή μας είναι στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ….».
Εν προκειμένω, χωρίς αμφιβολία θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά
και άμεσα μέτρα στο θέμα αυτό και προς πολλές κατευθύνσεις και για τον πρόσθετο
λόγο ότι πολλές από τις καταχωρημένες αποφάσεις ,πράξεις κλπ είναι ελλιπείς και
ως εκ τούτου μη κατανοητές ως προς το περιεχόμενό τους από κάθε ενδιαφερόμενο.
Ακόμη θεωρώ επιβεβλημένο να μου γνωρίσετε -με αφορμή το
άνοιγμα με την ευκαιρία του περί ου ο λόγος «νοικοκυρέματος» και γενικότερων
θεμάτων, όπως η συγκροτημένη διαχείριση, η διαφάνεια και η διαύγεια - για
ποιο λόγο περισσότερες από πενήντα (50) αποφάσεις του ΔΣ στο 2011 δεν έχουν
δημοσιοποιηθεί στην Εφημερίδα της Υπηρεσίας του Δήμου(κενά στους α/α των ήδη
δημοσιοποιηθέντων στο 2011 αποφάσεων του ΔΣ, γεγονός ανεπίτρεπτο), τι ακριβώς
συμβαίνει με τη νομιμότητα, τη δημοσιοποίηση, κλπ των αποφάσεων των πράξεων,
κλπ των δ.σ. των ν.π. και επιχ/σεων του Δήμου, τα οργανογράμματα και τη
διάρθρωση των διαφόρων υπηρεσιών, μονάδων κλπ (Δήμου, νπ, και επιχ/σεων του)
την περιγραφή των αρμοδιοτήτων και των οργανικών θέσεων, τα ονόματα, τις
ιδιότητες όπως και κάθε πρόσφορο στοιχείο επικοινωνίας των υπηρετούντων σε
αυτές με οποιαδήποτε μορφή ή σχέση εργασίας και απασχόλησης. Πράγματα δηλ. που
θα έπρεπε -σύμφωνα με το ισχύον σχετικό νομικό πλαίσιο - να έχουν
δημοσιοποιηθεί, γνωστοποιηθεί, εδώ και καιρό στο διαδίκτυο.
Ακόμη γιατί συμβαίνει να επικρατεί αυτό το απίστευτο αλαλούμ
στις κατά θεματική ενότητα, ανά είδος απόφασης, ανά υπογράφοντα κλπ
καταχωρημένες ήδη στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ αποφάσεις, πράξεις κλπ του Δήμου με αποτέλεσμα
στην ενότητα πχ «συμβάσεις έργου» να ανακαλύπτονται όχι «συμβάσεις έργου» αλλά
συμβάσεις με εργολάβους για έργα του Δήμου, στην ενότητα «πράξεις κανονιστικού
περιεχομένου» απόφαση του ΔΣ για την καταπολέμηση του δάκου της ελιάς, οι
αναλήψεις υποχρεώσεων να μην είναι συμπληρωμένες σύμφωνα με τις αντίστοιχες οδηγίες
κλπ κλπ
Υπάρχει κάποιος λόγος; Γίνεται τυχαία αυτό; Και εν πάση
περιπτώσει γιατί δεν τηρείται το ισχύον σχετικό νομικό πλαίσιο και οι
αναλυτικές γύρω από αυτό το θέμα οδηγίες;
Επίσης με τα αποτελέσματα της εκτέλεσης του προϋπ/σμού του
Δήμου κατά το 2011 να έχουν φθάσει, σύμφωνα με τα διαθέσιμα προσωρινά
απολογιστικά στοιχεία- μόλις λίγο πάνω από το μισό (50%) περίπου των εν τέλει
διαμορφωθεισών προβλέψεών του και πιο συγκεκριμένα, με τις προβλέψεις των
εσόδων-εξόδων να έχουν διαμορφωθεί τελικά κατά τη λήξη του έτους στο ύψος των
36.3 εκατ. €, και μια πιο αναλυτική εικόνα τους να δείχνει ότι:
- οι βεβαιώσεις των εσόδων έφτασαν τα 22.3 εκατ. € και οι
τελικές εισπράξεις τους στο ακόμη χαμηλότερο επίπεδο των 19.5 εκατ. € (-46,3%
μείον έναντι των συνολικών προβλέψεων τους)
- οι δε οριστικές πληρωμές στα 17.0 εκατ. €,(-53.2% μείον
έναντι των προβλέψεων)
παρακαλώ να μου γνωρίσετε:
·
σε ποιες κατηγορίες εσόδων παρουσιάστηκαν σοβαρές υστερήσεις
έναντι των προβλέψεων του 2011 ή μη ικανοποιητικές αυξήσεις έναντι των τελικών
εισπράξεων του 2010 (αθροιστικά για όλους τους συνενενωθέντες δήμους κλπ) και
για ποιούς λόγους αναλυτικά,
·
σε ποιους λόγους οφείλονται κάποιες σημαντικές αυξήσεις-
έναντι των προβλέψεων του 2011 και κυρίως έναντι των τελικών πληρωμών του 2010
- στις λειτουργικού χαρακτήρα κατηγορίες δαπανών, ενώ λόγω οικονομιών κλίμακας
θα έπρεπε να έχουν μείνει το λιγότερο τουλάχιστον σταθερές ή να είχαν μειωθεί.
Επίσης εν όψει των απογοητευτικών αποτελεσμάτων του 2011,
παρακαλώ να μου γνωρίσετε σε ποιες ενέργειες έχετε προχωρήσει και ποια μέτρα
έχετε λάβει για την ορθή εκτέλεση του πρ/σμού του τρ. έτους, ιδίως στο πλαίσιο
της δεδομένης δημοσιονομικής στενότητας και των αυστηρότερων ελέγχων για
ισοσκελισμένους πρ/σμούς.
Το 2012 είναι προφανές ότι θα υπάρξει ανάγκη αυξημένης
κάλυψης κάποιων υψηλότερης προτεραιότητας των συνήθων αναγκών του Δήμου, όπως η
εφαρμογή πολιτικών ανακούφισης των κατώτερων εισοδηματικών στρωμάτων δημοτών με
σοβαρά προβλήματα επιβίωσης, όπως το κοινωνικό παντοπωλείο που λειτουργεί ήδη
κλπ., η όπως οι ενδεχόμενες περαιτέρω μειώσεις στα δημοτικά τέλη κλπ σε ειδικές
κατηγορίες ανέργων, υπερηλίκων, αναπήρων και αναξιοπαθούντων εν γένει
συμπολιτών μας.
Κατόπιν όλων αυτών μόνο για συγκροτημένη και συνετή
διαχείριση και μάλιστα στο βαθμό που απαιτούν οι περιστάσεις, όσον αφορά
τουλάχιστον, στο μέρος της εκείνο για το οποίο γίνεται εδώ λόγος δεν μπορούμε
να μιλάμε.
Άλλωστε και μόνο οι υπερβολές και στην παρουσίαση και στην
κινητοποίηση που προηγήθηκε για την ανάδειξη ενός συνήθους κατά τον πρώτο χρόνο
λειτουργίας όλων των δημοτικών αρχών, ταμειακού αποτελέσματος, μόνο πανικό
φανερώνουν. Για αυτό και στη συγκεκριμένη «λογοδοσία» πλην από ένα «προχωράμε
τα έργα» κανένας λόγος δεν έγινε για το ποια είναι αυτά, ούτε για το τεχνικό
πρόγραμμα (ΤΠ) του 2011και του 2012 ,ένα Τ.Π. εργασιών και έργων μικρομεσαίας
κλίμακας σε σχέση με το μέγεθος και τις ελλείψεις υποδομών του Δήμου, χωρίς
εσωτερική συνοχή και προσαρμοσμένο στα όρια των απευθείας αναθέσεων, ένα Τ.Π.
από το οποίο απουσιάζει εντελώς η περιφέρεια .
Ακόμη δεν θα μπορούσα να μην επισημάνω για πολλοστή φορά και
πολλά άλλα επιτεύγματα «νοικοκυρέματος» όπου με συστηματικές ενέργειες άλλοτε
φανερές και άλλοτε συγκεκαλυμμένες, επιδιώκεται σμίκρυνση και απαξίωση
κορυφαίων διαδικασιών λειτουργίας του Δήμου.
Εξέχουσα θέση μεταξύ αυτών κατέχουν οι συνεδριάσεις του
Δημοτικού Συμβουλίου, κατά την διάρκεια των οποίων πολύ σημαντικά ζητήματα της
ημερήσιας διάταξης επιχειρείται να τελειώνουν με συνοπτικές διαδικασίες.
Συνεδριάσεις στις οποίες πολλές φορές για μια σειρά θεμάτων της ημερήσιας
διάταξης ούτε καν λαμβάνει χώρα μια στοιχειώδης ενημέρωση εκ μέρους του
εκάστοτε εισηγητή, που κατά κανόνα είναι ο πρόεδρος του ΔΣ, όπου η έλλειψη
διαμόρφωσης πλήρους γνώμης επί των περισσοτέρων θεμάτων από τους δημοτικούς
συμβούλους φτάνει μέχρι και του σημείου να μην τίθενται υπόψη τους οι θέσεις
των υπερεσιακών παραγόντων του Δήμου.
Από όλα τα παραπάνω, ένα είναι ξεκάθαρο. Ότι η έλλειψη της
ετοιμότητας, ικανότητας, δυνατότητος, ή όπως θέλει αλλιώς να ονομάσει κανείς τη
μη πλήρη απορρόφηση, τη μη πλήρη μετουσίωση σε έργα, δράσεις κλπ του συνόλου
των διαθέσιμων πόρων του πρ/σμού, ενός δήμου με πολλές ανάγκες και ελλείψεις
επιχειρείται να παρουσιαστεί ως δείγμα συνετής και διαφανούς διαχείρισης. Η
προσπάθεια αυτή ξεπερνά κάθε πολιτικά επιτρεπτό όριο λαϊκισμού και προσβάλλει
όλους εκείνους προς τους οποίους απευθύνεται.
Αν μάλιστα το συγκεκριμένο γεγονός συνδυαστεί και με τα
πολλάκις διατυπωθέντα ακόμα και πρόσφατα- εύλογα ως ένα σημείο- παράπονα
μειωμένης χρηματοδότησης των δήμων κατά το 2011 από την Κεντρική Διοίκηση ή με
τα συγκεκριμένα αποτελέσματα εκτέλεσης του πρ/σμού, στον οποίο πχ τα
ανείσπρακτα υπόλοιπα εσόδων ΠΟΕ είναι ιδιαίτερα αυξημένα ,τότε σίγουρα θα
πρέπει να μιλήσουμε για εμπαιγμό.
Ακόμη και μετά την συμπλήρωση 15μήνου στο Δήμο φαίνεται να
μην υπάρχει πλήρης έλεγχος της διοίκησης του και ακόμα χειρότερα αντίληψη της
σημερινής του μορφής, της πληθώρας των νέων αρμοδιοτήτων του και κατ’ επέκταση
της αυξημένης πολυπλοκότητάς του.
Σε κάθε περίπτωση και επειδή ο πολιτικός χρόνος μέχρι τις
επόμενες δημοτικές εκλογές είναι υπερεπαρκής για την ανάδειξη κρυμμένων πιθανώς
ως σήμερα δεξιοτήτων, θα ήθελα να απευθύνω έκκληση για την ανάγκη διατήρησης
στα ίδια σημερινά επίπεδα- αν δεν υπάρχουν δυνατότητες βελτίωσης- της ποιότητας
των προσφερόμενων από το Δήμο κάθε είδους υπηρεσιών, ιδίως ενόψει και των
δημοσιονομικών αλλά και των λοιπών πολυεπίπεδων διαρθρωτικών και ως εκ τούτου
εξαιρετικά σύνθετων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η χώρα μας. Ιδιαίτερη προσοχή
και έμφαση θα πρέπει να δοθεί κυρίως σε αυτές που και θα αναδείξουν και θα
προστατευόσουν και θα συντηρήσουν ως κόρη οφθαλμού την κοινωνική συνοχή.
Όλα αυτά όμως μπορούν να επιτευχθούν μόνο μέσα από μια
συνεχή διοικητική αναδιοργάνωση του δήμου, μέσα από την αυξημένη χρήση
πληροφοριακών και τεχνολογικών λύσεων, μέσα από μια συνεχή κατάρτιση και
βελτίωση των δεξιοτήτων του προσωπικού του. Προς την ίδια κατεύθυνση
επιβάλλεται ένας πιο αποτελεσματικός συντονισμός ενεργειών για την
αποδοτικότερη διαχείριση των Νομικών του Προσώπων και των επιχειρήσεών του.
Ιδιαίτερης σημασίας θα είναι επίσης και η καταβολή αυξημένων
προσπαθειών- λόγω και Καλλικράτη- εκ μέρους όλων όσων έχουν επωμιστεί ευθύνες
Διοίκησης του Δήμου.
Υπό τις παρούσες συνθήκες προέχει η εξασφάλιση τουλάχιστον
μιας σταθερής, για τα αμέσως επόμενα χρόνια, συνολικής λειτουργίας και
αποτελεσματικότητας του Δήμου με
μείωση των δημοτικών βαρών όπου αυτό είναι εφικτό. Ένας
στόχος δηλ. επιτεύξιμος.
Χωρίς να παραγνωρίζονται οι εγγενείς δυσκολίες υλοποίησης
της μεταρρύθμισης που επιχειρήθηκε με τον Καλλικράτη, οι τρικλοποδιές ,τα¨
ήξεις αφίξεις¨ , τα μισόλογα κλπ της γνωστής σε όλους άσπονδης φίλης της
αυτοδιοίκησης που δεν είναι άλλη από την κεντρική μας Διοίκηση , η προβληματική
λειτουργία του κράτους με μια λέξη-της αυτοδιοίκησης μη εξαιρούμενης- οι οποίες
και παρεμπόδισαν και καθυστέρησαν το όλο εγχείρημα, ο Δήμος Άργους-Μυκηνών στο
χρόνο που διανύθηκε έως σήμερα είναι ολοφάνερο ότι δεν κατόρθωσε να βρει τον απαραίτητο
βηματισμό που θα ταίριαζε σε ένα δήμο και του μέγεθος του και των
ιδιαιτεροτήτων του.
Αν στα αμέσως παραπάνω προστεθούν και οι συνθήκες
δημοσιονομικής ασφυξίας που χειροτερεύουν κάθε μέρα και πιο πολύ, εύκολα
αντιλαμβάνεται κανείς ότι η απόσταση που θα χωρίζει το Δήμο από του να
επιτυγχάνει μια σε καθημερινή βάση , εύρυθμη και με χειροπιαστά αποτελέσματα σε
όλα τα επίπεδα, ανεκτή λειτουργία του, μια ικανοποιητική κάλυψη των ελλείψεων
του αλλά και των αναγκών των δημοτών του, ΔΕΝ ΘΑ ΠΙΕΖΕΙ ΑΠΛΑ, αλλά και κάτι
περισσότερο ΘΑ ΕΞΩΘΕΙ κυριολεκτικά την Δημοτική Αρχή να επιχειρεί με
ανυπόστατους ισχυρισμούς να δικαιολογεί την δύσκολη θέση στην οποία θα
ευρίσκεται κάθε φορά.
Μια τέτοια περίπτωση δικαιολόγησης της
απόστασης αυτής ή αν θέλετε της διάστασης μεταξύ λόγων ( προεκλογικών και μη)
και έργων, μετά και τα όσα συνέβησαν πρόσφατα κατά την διάρκεια συνεδρίασης του
ΔΣ κλπ, και βέβαια της αντιμετώπισης των συνήθων καθημερινών πιέσεων- στο
πλαίσιο των προσπαθειών μιας επιτυχούς διεκπεραίωσης ενός πράγματι βαρύ έργου -
είναι και η επίκληση ενός δήθεν πλεονάσματος, από ένα δήθεν νοικοκύρεμα το
οποίο καμιά, μα εντελώς καμιά σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα. Δεν
πρόκειται δηλ. για τίποτα παραπάνω από μια επινόηση με μοναδικό σκοπό να
καλυφθεί την συγκεκριμένοι περίοδο μια ακόμα ανεπιθύμητη τρέχουσα
συγκυρία.
Με εκτίμηση
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΚΟΥΦΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου